منتقد ….

منتشرشده: 28 نوامبر 2010 در حال نوشت
برچسب‌ها:, ,

اندكي به خودت بنگر ….

بعضي ها ميگن يك مرحله از شناخت انسان … فكر كردن تو رفتارها و شخصيت هاي ادم هاي ديگس … اما در اصل اونچه كه ميبين … كنش رفتار خودشون در درون اون ادمهاس … رشته هاي جامعه شناسي و روانشناسي كه كلا  بحث در همين مورد دارن … كه در مقوله حرف ما نميگنجه … خودمونيش كنيم … چقدر ماها نسبت به رفتار هاي خودمون در ديگران اهميت ميديدم

انتقاد ….

هميشه بزرگترين حرفي كه به خودم ميزنم اينه كه چقدر انتقاد پذيرم .. چقدر حاضرم اشتباهاتمو قبول كنم و ديگه تكرار نكنم … شايد خيلي كم … و حتي اينكه اعتراف به اشتباهي بكنم … و كاري رو دوباره انجامش ندي …

شايد اخلاق بدي كه دارم همين قبول نكردن اشتباهاته … كه بيشتر وقتها مساله ساز ميشه با اطرافيانم … كه اينكه شايد اون لحظه قبول نكنم كه اشتباه كردم و وقتي كه گذشت … به اشتباهم پي ميبرم

اما با اين حال وقتي ببينم حق با خودم نيست … گوش ميكنم …. شايدم بهتره اينكارو بكنم … كه بعضي وقتها مثل الان تو اين وضعيت نابسامون نيفتم ….

اما چقدر شده كه سعي كنيم بقيه نسبت به رفتار هامون انتقاد كنند ؟ انتقاد صحيح چيه ؟ ايا از انتقاد خوشتون مياد ؟؟؟؟

پي نوشت : بزرگترين منتقد ادم …. بهترين دوسته ….

دیدگاه‌ها
  1. کیمیاگر می‌گوید:

    پس من بهترین دوستتم چون خیلی ازت انتقاد میکنم

  2. کیمیاگر می‌گوید:

    انتقاد چیز خوبیه ولی وقتی یه طرفه نباشه یعنی وقتی از کسی انتقاد میکنی تمام چیز هایی که از نظر خودت بده را نیز به باد انتقاد نگیری
    انتقاد زمانی خوب و سازنده است که جنبه های مثبت و منفی هر دو به قضاوت و نقد برسند

  3. کیمیاگر می‌گوید:

    راستی توی یه کتاب خوندم اگه میخوای منتقد خوبی باشی بهتره قبل ازهر چی خودتو جای کسی که می خواهی ازش انتقاد کنی بذاری و به موضوع اول از منظر او نگاه کنی

  4. عاطفه می‌گوید:

    اول باید تمرین کنیم که جنبه ی انتقاد کردن تووجودمون بره بالا.. انتقاد توذهن ما جنبه ی منفی داره..
    این مطلب قشنگه: http://charvadeh.com/blog/?p=378

    • میکائیل می‌گوید:

      مرسی عاطفه جان … مطلبه قشنگی بود
      ماها همیشه نقد رو به عنوان وسیله خراب کردن طرفمون میدونیم … و خودمون هم نسبت بهش همین دید رو دارم

  5. کیامهر می‌گوید:

    قبول دارم که دوستای خوب از آدم انتقاد می کنند
    ولی به گفتن آسونه
    وقتی چیزی بگی و طرف برنجه دیگه نمیگی
    شاید تظاهر هم نکنی اما نمی فهمه مشکلشو
    هممون تو حرف میگیم که انتقاد پذیریم
    ولی در موقع عمل عکس العمل نشون میدیم

    • میکائیل می‌گوید:

      مرسی کیامهر جان
      اما
      مشکل همین نگاه یک طرفه است … اگر خودمون این باور رو ایجاد کنیم و نسبت به انتقاد دیگری عکس العمل نشون ندیم … نشان از انتقاد پذیری ما میده ….

  6. بانو می‌گوید:

    به نظر من که انتقاد کردن از کسایی که دوستشون داری سخت تر از انتقاد شنیدنه. واسه من خیلی مشکله عیبهای دوستهام رو بگم واسه همینم همیشه فکر میکنم هیچ موقع دوست خوبی نبودم

  7. سهبا می‌گوید:

    من ؟ انتقاد ؟ عمرن !
    نه انتقاد مي كنم ، نه انتقاد قبول مي كنم ! از اين شكلكاي 32تا دندون بيرون انداخته نداريم اينجا ؟

  8. سهبا می‌گوید:

    8 لينك خانومها يكي آقا
    7 تا كامنت خانومها يكي هم آقاست !!!!!

    حالا بازم كامنتت رو واسه كيامهر تاييد ميكني ؟

    • میکائیل می‌گوید:

      من كه نگفتم خلاف اينه … ولي نمونه عيني ميارم كه خيلي ها مخاطب نويس مينويسن و صرفا به جهت جذب جنس مخالف ….
      خودتونم ميشناسيدش …

      خب هميشه در اقايون نظرات مشتركه … خانم ها كه نظر مخالفشو ميگن …. به خاطر همين اين مسئله ديده ميشه ….

  9. سهبا می‌گوید:

    نمي فهمم چي ميگي ؟ نمونه عيني منظورت كيه ؟ و جمله آخرت ! در آقايون نظرات مشتركه يعني چي ؟ اين دقيقا مخالف نظر شماست در كامنتدوني جوگيريات !

  10. سهبا می‌گوید:

    کلا من متوجه منظورت نمیشم هیچوقت

  11. آناهیتا می‌گوید:

    سلام جناب میکائیل.ممنون بخاطر تبریک تولد و آرزوی قشنگی که کردین.
    خوشحالم که باهاتون آشنا شدم
    والا این مسئله انتقاد ارتباط مستقیم با روحیه طرف مقابل داره.باید دید جنبه اون آدم چقدره
    اما دوستی که انتقاد می کنه واقعا باارزشه چون ایراد از دوست شنیدن و اصلاح کردن خیلی بهتره

  12. کیامهر می‌گوید:

    میکاییل عزیز
    بایت مشارکت بی نعایت قدرتمندت توی کامنتدونی ÷ست تحلیل اماری واقعا ممنونم
    شرمنده نمودید بنده حقیر را

بیان دیدگاه